INSTÄLLD!!! Julkonserter lördagen 4/12 & Luciakonserter 13/12

Lysande julgrann från nära håll. Foto.

Biljetter kommer att återköpas.

Universitet har beslutat att vaccinationsbevis vid allmänna sammankomster, med fler än 100 deltagare inomhus, i nuläget inte är möjligt att använda vid Lunds universitet. Det medför att Odeum inte kan genomföra de konserter som är planerade till lördagen 4 december och måndagen 13 december

Alla biljetter kommer att återköpas via ticketmaster.se. Ett separat mejl med instruktionen om hur man få återbetalt sin biljett kommer att skickas inom kort.

Odeum beklagar detta och hänvisar till universitetets beslut i frågan:

Med anledning av coronaviruset/covid-19 | Lunds universitet

Coronaviruset/covid-19 – information för medarbetare/doktorander | Medarbetarwebben (lu.se)

Läs även rektors blogg i frågan "Julfestligheter utan vaccinationsbevis"

Vid frågor kontakta Odeum via info [at] odeum [dot] lu [dot] se.

------------------ ENGLISH -----------------

CHRISTMAS CONCERTS ON SATURDAY 4/12 & LUCIA CONCERTS MONDAY 13/12 CANCELLED! TICKETS WILL BE REPURCHASED.

The University has decided that vaccination certificates for public gatherings with more than 100 participants indoors cannot be used at Lund University at present.

This means that Odeum will not be able to perform the Christmas concerts scheduled for Saturday, 4 December and Lucia concerts scheduled for Monday, 13 December

All tickets will be repurchased via ticketmaster.se. A separate email with instructions on how to get your ticket refunded will be sent shortly.

Odeum regrets this and refers to the University's decision on the matter:

The University’s handling of the coronavirus | Lund University

Coronavirus/covid-19 – information regarding staff/PhD doctoral students | Staff Pages (lu.se)

If you have any questions, please contact Odeum via info [at] odeum [dot] lu [dot] se.